Alla inlägg under november 2008

Av Anneli - 28 november 2008 09:38

Då var det fredag igen :) Ska berätta lite om veckan. I onsdags bakade jag och mamma pepparkakor hemma hos oss, luktade hur gott som helst, finns inget bättre än pepparkakor och mjölk smakar mums... Max fick feber då under dagen, så han var lite grinig den dagen.

På tordags var jag och Max inne hela dagen för han var feber fri och jag ville inte att den skulle ta omtag, men senare på kvällen åkte vi och grattade mamma som fyllde år :) Efter det gick vi in till Kristoffer och grattade han i efterskott eftersom han var i Chile när han fyllde år...

Idag ska vi åka och duka inför dopet i morgon, jag har blivit hes vilket är typiskt när jag ska läsa. Men Max är mycket bättre nu och det är det som är viktigast för det är hans dag i morgon :)

Idag kommer även Dimitri hem hoppas jag hinner träffa honom något, känns som det var evigheter sen...

just de ja, sålde min skoter igår :( så nu är man skoterlös!!

Av Anneli - 25 november 2008 16:10

Idag har jag äntligen fått lite skola gjort, så skönt när man får bort lite som hänger över en.. Sen har jag också haft tid till att byta gardiner i tv-rummet, blev så bra. Har bytt ut dom röda jag hade där i fjol till ett par gråa men stjärnor i guld och silver, passar mycket bättre med våran nya soffa =)

Mathias är hos Maria nu och klipper sig, i morgon är det min tur, ska bli så skönt..

Max ligger osh sover nu, brukar sova en timme inne i vagnen på kvällarna. Sen bär det iväg till Holme för vår vanliga hockey kväll, hoppas på seger gick ju bra i lördags :)

Ska försöka lägga in några bilder också, men jag glömmer alltid kameran nere när jag ska gå upp och då orkar jag inte hämta den.. Det är äkta lathet de ;)

Kraam

Av Anneli - 23 november 2008 15:50

Det började med torsdag att Max fick sin tre månaders spruta, grinade bra när han fick den.. Tyckte så synd om honom, stackar liten =(

På fredag var det min sista praktikdag skönt att det är gjort nu, men vist är det roligt att komma ut bland barnen igen. Men jag vill ju vara med Max hela tiden också, så skönt att jag får rå om honom om dagarna..

När vi kommer hem på fredagen så äter vi mat och efter det börjar Max att skrika och blir alldelens blå i ansiktet och runt munnen, ringer 112 och dom skickar en ambulanse eftersom Max har ett blåsljud på hjärtat vill dom att vi kommer in. Väl inne på sjukhuset skriker Max ännu mer, men efter en alvedon lugnar han ner sig.. Vi får ändå åka till Sundsvall för att träffa en hjärtläkare eftersom det inte finns någon sån i Sollefteå på helgerna pga av besparingar (snåla kommun) Vi får åka ambulansen till Sundsvall och är där halv elva på kvällen. Sover över där för de vill övervaka lillgubben..

Efter en lugn natt får vi åka hem och de konstaterar att Max nog haft lite magsjuka som gjorde att han hade magkramper som gjorde han han tog i så han blev blå... Väldigt skönt att veta att det inte var nå allvarligare..

Nu söndag har stackaren blivit förkyld är hes och har snuva, så jobbigt att  se och höra när de inte är frisk.. Hoppas verkligen att det blir kortvarigt!

Det var våran helg..

Kraam 

Av Anneli - 18 november 2008 17:43

Känns som att det inte händer så mycket hos oss nu, dagarna ser likadana ut. Praktik från halv nio till tre varje dag, kommer hem ger Max mat sen göra mat till oss själva. Hamnar i soffan framför tv:n, när jag istället borde läsa.. Men till veckan blir det annat, då ska jag verkligen ta tag i läsningen igen och passa på när Max sover..

Nästa helg är det ett dop också så jag har lite att fixa med det, blir ungefär 50 st som kommer. Mathias kusiner kommer upp alltid lika roligt att träffa dom. Catrin som ska ha bebis i Februari ska bli kul att se hennes mage =)

Sen kommer ju syrran och Dimitri hem då också =) känns som det var evigheter sen jag träffade honom, lilla pojken börjar bli stor nu, snart ett år! Till helgen kommer äntligen Kritoffer hem också, känns som att han varit bort allt för länge nu =) Får iallafall tacka för lånet av bilen, våran är äntligen hel igen...


Ha det gött!!

Från i söndags när vi var hos Sandra och hälsade på
Av Anneli - 15 november 2008 13:29

Så var det lördag, i kväll ska vi ut till Holme igen och titta på hockey och eftersom matchen börjar fyra så blir vi bjuden på pizza där ute :)

Idag har jag läst lite blir inte så mycket av det på veckorna, jag brukar vara ganska nöjd när vi kommer hem från praktiken! Bara en vecka kavr nu sen får man ta det lugnt på morgonen :)

Sen idag blev det ett bysvep och uträttade en del saker.. Har även försökt att knäppa kort på Max idag som ska bli julkort men han har inte varit på nå vidare humör.

Ska ta mig tid till att svara på alla som har utmanat mig :) så det kommer..

Nu ska jag gå ner och se om jag får några fina kort på en tomte!

Ha en bra lördag kväll!

Tomte på fall =)

=)

Av Anneli - 14 november 2008 14:21

Måste kanske skriva lite, har inte blivit något på hela veckan!

Veckan har varit fylld av praktik, och kvällarna har jag inte gjort mycket.. Våran bil gick sönder i veckan för tredje gången, tur det går på garanti. Så vi har fått lånat krisoffers bil, ska bli roligt att han kommer hem nästa helg. han har ju varit borta i tre månader nu, åkte när Max bara var två veckor....

Ska snart åka och handla sen ska vi bjuda sandra på tacos =)

Nu kom Mathias hem så då ska jag gå ner och göra mig klar! Ha en bra helg på er..

Kraam

Av Anneli - 10 november 2008 16:03

Fick idag det efterlängtande brevet ang hemtentan som jag skrev för några veckor sedan, den var godkänd!!! Hur skönt som helst, nu kan jag lägga den bakom mig..

I helgen var jag, Max, Sandra, Amelie och Mathilda till sundsvall. Jag som inte skulle handla något, handlade mest. Mycket folk var det så det var långa köer! På kvällen när vi kom hem fick Max besök av Lena & Örjan som hade med sig paket till Max, super fina byxkor och tröja fick han.

På Söndag var det farsdag, det firade vi med tårta hemma. Sen blev det kladdkaka i Holme och middag i Edsele.

Det var lite om helgen och idag!! 

Av Anneli - 7 november 2008 18:07

Så var det äntligen fredag, tycker om fredagar! Så härligt att få göra lite fredagsmys och bara titta på tv:n med en massa tända ljus runt omkring :)

Idag har Max fått träffa sin tremäning Jenny som är sju månader, själv var jag inte med jag var ju då på praktik. Det var min moster som var hemma hos mamma och som hade med sig henne. PÅ eftermiddan fick min faster sitta barnvakt till Max eftersom mamma skulle åka bort, men det gick så bra dom hade varit ute och strosat runt på byn :) Max gillar att åka vagn somnar på en gång!

Nu snart ska Mathias på innebandy och jag ska kolla kontot för i morgon bär det iväg till Sundsvall :) inte för att jag ska handla något, följer mest med som sällskap till sandra..

Ha en bra fredag kväll :)

MAx och Jenny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards