Alla inlägg under december 2008

Av Anneli - 13 december 2008 18:04

I måndags drog hela familjen till Härnösand, alltid lika roligt att åka dit (not) men men inte så myckat man kan göra när man har en massa redovisningar som ska göras.. Väl där så gick jag på skolan och Mathias och Max stannade kvar i lgh. Max var så snäll hela veckan så det gick jätte bra´.. Vi fick åka hem på torsdagen, hur skönt som helst :)


I går fredag var vi hemma och donade på, finns alltid en massa som ska göras.. På kvällen var jag och Sandra på pizzerian och åt en pizza, super gott! Senare på kvällen åkte familjen till Anton på nere på mon och grattade honom för han hade fyllt år..

I morse blev det fick på sängen för Max och Mathias med lussebullar och pepparkakor och med lucia på tv:n, riktigt mysigt var de :) Sen i dag så har vi varit ute i Holme jag och Max och gjort pepparkakshus, jag och Sandra har som tradition att varje år pynta.. Det är riktigt skoj men riktigt petigt :) Så farmor hade hand om Max. Nu ikväll har jag passat på att baka lite inför julen blev en kanelkaka, enkel och går snabbt att göra.. Så nu ska jag gå ner och slappa framför tv:n.. ha en fortsatt bra lucia!!

Av Anneli - 5 december 2008 19:06

Denna jäkla förkylning som Max har fått verkar aldrig vilja släppa, fick ju Brikanyl till honom i måndags. Har då inte hjälpt, så jag fick ringa vårdcentralen i morse och fick då antibiotika till honom.. Hoppas hoppas, nu att det hjälper, men det vore ju konstigt om de inte gjorde de..

I kväll håller jag på att fixa lite julklappar, börjar ju att dra ihop sig... Och till veckan åker hela familjen till härnösand en vecka, Mathias följer med så han kan ta hand om Max. Han är ju lite större nu så han kan inte följa med på föreläsningarna längre, eftersom han är vaken lite mer nu :)  Så mathias och max får vara i lägenheten som vi bor i, så får jag springa dit på rasterna och ge honom mat, tur är det att vi bara bor 150 m från skolan..

Så sandra och Nina får känna av hur det är att bo med små barn, nog för att de redan har fått känna på det sen tidigare...


I morgon är det Kajsa Kavat i Ramsele, mysigt!! Så då bär det iväg för att kolla in alla marknadsstånd..


Kram

Av Anneli - 2 december 2008 11:14

Dopet i helgen gick jätte bra, Max var lite grinig för han inte hade sovit något på förmiddan, men i övrigt så gick allt bra.

På kvällen var jag, mathias och max på pizzerian med mathias släktingar och åt lite mat, var hur trevligt som helst. Så roligt att de åkte så långt för att komma på Max dop.

På söndag var max jätterosslig i halsen, så vi var bara hemma i hopp om att det skulle gå över. Men det gjorde det så klart inte. PÅ kvällen kom Kristoffer och Sandra så de fick hjälpa till att äta upp de som var kvar av smörgåstårtan :)

Och i går var Max fortfarande rosslig så jag fick åka på vårdcentralen och få bricanyl, hoppas den hjälper. Det är så jobbigt att höra när han inte kan få upp slemet...

Nu väntar vi på Urabn som ska komma på en kopp kaffe, sen bär det iväg på  bvc..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards