Alla inlägg under mars 2009

Av Anneli - 24 mars 2009 17:22

Har varit dålig på att blogga känns det som, men har inte haft någon vidare lust att gå ut på datorn.. Den är så seg så jag blir så irriterad på den!!

Den här veckan har jag tagit ledigt från skolan, tyckte att jag förtjänade det efter tio veckor slit med c-uppsatsen. Men nu är den klar =) Fick tillbaka den idag från handledaren som har godkänt den för examination. Så i morgon ska vi anmäla oss, jag och sandra. Så någongång vecka 16 ska vi gå upp med den.

Anldeningen till att det tagit sån tid för vår handledare att titta igenom den och skicka tillbaka den, är för att hon vill att vi skickar allt med posten. Vi får inte skicka via datorn om det är mer än ett papper =( och då tar det tid. Men nu äntligen så fick vi brevet idag!

Annars idag har jag och Max varit hemma hos mamma och pappa, jätte skönt att få komma hem till Edsele.. Ska ditt i morgon också och äta våfflor...


Nu på efermiddan har jag och Sandra E varit ute och gått, så skönt att få promenera utan vagnen ibalnd.. Det kan vara en pärs att styra den uppför kapelbacken ibland! Nu ska jag ner och lägga mig på soffan, har så ont i ena örat. Var utan mössa i går så jag får skylla mig själv..


Kram

Av Anneli - 18 mars 2009 16:59

Nu äntligen har Max kommit på hur man tar sig framåt, har tidigre backat när han ska prova på att krypa. Men så igår kom han på hur man gör för att komma framåt, så roligt att se hur glad han blir när han lärt sig något nytt =)

I kväll kommer Gunnar och ska titta på trappen, han måste göra ett par grindar eftersom våran trapp är så bred så det finns inga färdiga att köpa. Och det känns som att när Max fått in tekniken så går det nog fort att han upptäcker trappen =)


I morgon ska jag ock Sandra göra det absolut sista på uppsatsen sen skickas den in till handledaren för en sista granskning, och hoppas då att det är helt grönt för examination =) Lät dock som att det var det sist vi träffade henne..


Skulle vara roligt Anna om du kom till Ramsele och hälsade på =) för som sagt, vi kommer nog inte att träffas lika ofta som det har varit nu när vi varit i Härnösand. Tråkigt!


Hej hej


Våran Trapp

Av Anneli - 13 mars 2009 12:29

Idag åker vi hem =) Nina ska bara träffa sin handledare kl kvart över ett, och efter det styr vi kosan mot Ramsele. Ska bli så skönt att komma hem =)

Till middag ska vi äta tacos är ju så gott, blir hungrig bara jag tänker på det.


Blir ett kort inlägg idag, vet inte riktig vad jag ska skriva!


Ha det bra

Av Anneli - 12 mars 2009 15:13

Slutet är nära känns det som, har skrivit på våran diskussion idag. Och det är det stora som vi har kvar på våran uppsats sen är det bara lite fin putsning så ska den vara klar för examination =)

Just nu sitter jag och fördriver  tiden i en datasal, känns inte ha någon lust att gå tillbaka till lgh. Tiden går så sakta där, och igår så satt man där från halv fyra och hade ingenting att gör. Gissa om man hade var less innan klockan var åtta!! När det äntligen blev något på tv:n... Men i morgon får vi äntligen åka hem, ska bli super skönt. Sakar Max nå oerhört, men idag är han och Mathias hos Kristoffer så han har det nog bra där han är.

Ha det bra..


Kraam 


Av Anneli - 11 mars 2009 09:56






 Jag är med och tävlar hos Axelsmamma om 
1  presentkort  värt 250 kronor från gangstar

 Var med och tävla HÄR du med!"

Av Anneli - 11 mars 2009 09:37

Just nu sitter man i en datasal i Härnösand, har varit på en föreläsning som inte alls gav något så vi gick därifrån.. Tog oss en kopp kaffe istället och läste tidningen, gav lite mer =)

Nina klagade på att jag inte bloggar så ofta =) så då tankte jag att jag i alla fall skulle göra det nu och fördriva tiden lite.. Sandra och jag ska iväg och träffa våran handledare nu klockan tolv, så vad vi får för dom! Om det bara är att fortsätta som vi har gjort eller om vi måste börja om på nått...


Saknar Max nått enormt men det går lättare när jag hör att det går jätte bra för dem hemma och att han är på bra humör.. Nu är det sista gången jag är borta så här länge från honom, de två inne veckorna som är kvar är det bara två nätter. Känns jätte skönt, men samtidigt kommer det nog att bli tomt när man inte har skolan som hänger över en.. Men jag tror inte att det är en känsla som jag kommer att sakna!


Ha en bra dag på er ska fördriva tiden med att läsa lite bloggar =)



Av Anneli - 3 mars 2009 13:27

Hade tänkt att skulle ta med mig Max och gå på kyrkis idag, men en timme innan kom jag på att Mathilda sagt att det inte var något den vecka som det var sportlov.

Så typiskt när han äntligen skulle få träffa lite barn tänkte jag, men men! Blev en dag hemma istället med lek och allt vad det innebär =)

Till veckan bär det iväg till Härnösand (blä) börjar bli måttligt less på stället nu. Var in och kollade Annas blogg och blev glad när hon skrivit att det bara är tre månader skola kvar nu, sen är den förhoppningsvis slut.. HÄRLIGT =)

Hade aldrigt tänkt så långt att det inte är länge kvar, känns andå som en evighet när man vet vad man har framför sig..

En C-uppsats, examination av den. Hemtenta, Vfu + en massa uppgifter till den... Men det gäller att tänka positivt!


Hej hej!! 

Av Anneli - 1 mars 2009 10:12

Började morgonen med att Max vaknade kl halv sju :/ lill gubben har haft en jobbig natt. Hans tredje tand börjar vilja kika fram, kan bara tänka mig vad jobbigt det måste vara. Kl tre fick han iaf en alvedon och fick sova vidrae fram till halv sju.

Då klev vi upp och myste framför tv:n, även om Max racade i gåstolen efter katterna. Mathias fick sovmorgon, det är inte så ofta som han ligger och drar sig på morgonen. Klockan åtta blev det frukost för mig och Max, han fick äppelgrög, jag te och smörgås. Sen tog vi plats framför tv:n och tittade på ett myller av åkare fast i backen som vanligt. Tycker det är mysigt med vasaloppet, jag får en känsla av att börjar bli vår :)


Lovade bilder från vårt sovrum så jag lägger upp en före och en efter bild :) Det är nästan klart ska bara upp med lite grejer på väggarna!


Ha en bra söndag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards