Alla inlägg under januari 2009

Av Anneli - 30 januari 2009 15:05

Äntligen fredag, tycker att fredagar är den bästa dagen på hela veckan. Vet inte varför men det är nog för att jag vet att Mathias kommer att vara hemma med oss på morgonen de kommande dagarna framöver..

Idag har jag haft besökt nästan hela dagen, började med att faster kom med Semlor och tulpaner. Jätte gott med semlor och tulpanerna var jätte fina, passade bra på bordet i tv-rummet.

Sen kom Sandra på en kopp kaffe och samtidigt kom Kristoffer och hälsade på. Så det har varit full rulle hela dan. Sen i kväll ska jag på middag med personalen på dagis ska avtacka chefen som går i pension.

Det är roligt att få träffa folk och ha någon att surra med om dagarna..

 Ha en trevlig helg!

Tulpanerna från faster :)
Av Anneli - 29 januari 2009 17:21

Fick äntligen beskedet idag, jag klarade tentan i forskningsmetodik. Känns hur bra som helst, var verkligen inställd på en omtenta så skönt att veta att jag slipper det.

Ska snart iväg till Holme och äta en semla och få träffa Kristoffer, har inte träffat honom känns det som sen dopet..

Så ha en bra kväll. för det ska jag =)

Av Anneli - 28 januari 2009 17:29

Våran lilla pojke börjar bli stor, hans första tand börjar göra sig påminnd. Stackars liten, idag har det nog klia och gjort ont på honom för han har varit små grinig hela dagen. Ingenting har varit bra, lider verkligen med honom och ingenting kan man göra.

Max fick en liten tremänning idag, Katrin & Erik fick en liten flicka :) Stort Grattis till er, en sån härlig känsla att få bli föräldrar!

Annars idag har jag och Sandra försökt att skriva lite på uppsatsen, vi satt i fem timmar och skrev knappt en halv sida! Då blir man lite less, men det är ju så det är.. Hoppas det går lite bättre i morgon!!!


Ha det bra! 

Av Anneli - 28 januari 2009 17:25


 Reglerna för denna award kommer här:

1. Vinnaren sätter loggan på sin blogg.
2. Länka till personen som utmärkelsen kom från.
3. Nominera minst sju andra bloggar
4. Länka till dessa bloggar i din blogg
5. Lämna ett meddelande till personerna på deras bloggar


Bloggare som jag valt att ge awarden till =)

Karin

Anna

Anki

Lena

Mathilda

Av Anneli - 23 januari 2009 15:01

Så var denna innevcka gjord :) Känns så skönt att man äntligen har börjat på sista terminen även om det lär bli tufft med en c-uppsats som ska skriva, men det är bara att bita i det sura äpplet!

Det har iaf gått jätte bra för Mathias att vara hemma med Max själv, Max har varit jätte snäll (fast det är han ju oftast :)) Så det har gått bra även för mig då att lämna honom, även om jag fick dåligt samvete när jag vaknade på onsdags morgonen och hade sovit jätte bra. Tyckte väl själv att jag borde ha legat vaken hela natten och saknat min familj!

 Men det blev bättre när jag fick höra att det gått bra för dom också :)


Idag har mamma varit här en sväng känns som att jag aldrig träffar mamma och pappa nu när det är så mycket med skolan. Men på tisdag ska Max vara där när jag och Sandra ska sitta med c-uppsatsen. Sen var jag och fikade en sväng på byn med Karin och Albin, jätte roligt att få träffa dom. Även om våra grabbar sov hela tiden :)

Sen gick jag och Max hem så han socer ute i vagnen och jag har betalat räkningar och läst lite böcker till skolan..


Ha en bra kväll :)

Av Anneli - 19 januari 2009 13:58

Så var det måndag igen, var nere på församlingshemmet och var social. Var faktiskt riktigt kul att få gå och träffa andra mammor och barn. Känns som det var ett tags sedan jag och Max var i väg på nått sånt.. Så nu hoppas jag att man kan fortsätta med de. Tror Max tycker det är roligt att se andra barn också =)

I morgon bär det i väg till Härnösand, är inte alls road utav de. Men nedräkningen har börjat.. Bara nio nätter kvar där nu sen så slipper man sova i härnösand. Tänker nog aldrig mer sova där friviligt!


Max ska få vara hemma med Mathias, jag blir ju bara borta från Tisdag till Torsdag. Men det blir första gånegn jag ska sova utan Max sen han föddes så Sandra och Nina kommer nog att ha det roligt om nätterna, vet ju aldrig vad man hittar på. Men det är nog en bra träning för mig!! 


Ha de gött

Av Anneli - 15 januari 2009 13:01

Jobbigt det är när det blir så här kallt, det är så stora temperaturskillnader så man kan bli tokig..Nog om de =)

Idag har vi inte gjort så mycket, bara varit hemma och tagit det lugnt. Åkte en sväng på ica för vi hade ingen mat till Max. På ica träffade vi Veronica, känns som det var ett tag sen jag träffade henne, ska bli bättre på de. Men skolan tar ganska mycket tid av en, gäller att passa på när Max sover.

Var och åkte längdskidor igår med Sandra, fy va roligt vi hade har inte skrattat så mycket på länge kändes det som.. Vi måste ha sett bra roliga ut!

I kväll blir det hockey som vanligt och kanske en semla till de. Är ju så himla goda :)

Nä nu lockar kaffe koppen som står nere, ha en bra dag allesammans!!

Av Anneli - 13 januari 2009 18:09

Så var denna tenta gjord, kan bara säga att det kan gå hur som helst.. Men jag ska ha tur om jag klarar den :) Fick mycket gjort idag, åkte 30 mil skrev tenta, var hemma klockan elva på förmiddan! Sen bar det iväg till sockerbagarn och fika med Sandra, Max och Nina.. Gick på byn en sväng innan vi gick på bvc, vägde Max och lilla killen väger redan nio kilo.. Men det går inte lika fort uppför som i början.. Sen åkte vi hem öppnade posten och fick reda på att jag var godkänd på en hemtenta, hur skönt som helst nu kan man lägga den bakom sig.. Sen bjöd vi Sandra och Urban på tacos, mums mums =)

Nu har jag nyss tagit en varm dusch och ska gå ner till tv:n..

Ha en bra kväll, för det ska jag =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards