Alla inlägg under oktober 2008

Av Anneli - 31 oktober 2008 14:47

Idag har det varit en ledig dag för våran del, och då passade vi på att åka till strömsund och handla lite :) Skulle hitta ett par byxor men det fanns inga som jag tyckte om så jag blev utan :(


I helgen är det allhelgona helgen, har varit ner på mormor & morfars grav och tänt ljus. Känns ofattbart att min morfar inte finns mer, han fick somna in bara en vecka efter att Max blev född. Så det var en jobbig tid med både glädje och sorg. Kommer att döpa Max efter min morfar som hete Leo, så det blir Max Leo Kjellsson som fullständigt namn..


Ha en bra helg!

Av Anneli - 30 oktober 2008 16:50

Igår och idag har våra dagar varit fyllda med utflykter!

Eislan hade utflykt till Kåtan igår, där vi åt en super god lunch som Nina & Catrin hade gjort. Den bestod av kyckling och wokadegrönskar!! Jätte gott var det verkligen, och jag tror att det blir extra gott när man äter det ute. Max och mamma kom och hälsade på en sväng. Max var jätte snäll, tror han tyckte om friskluften!

Idag har vi varit på badhuset i Näsåker och Max fick följa med. Han verkade tycka att det var jätteroligt att bada. Satt och sprattlade lite med benen i vattnet och tittade på de andra barnen som badade :)

Nu ikväll ska vi åka ut och titta på hockey, hoppas det går lika bra i kväll som det gjorde i Tisdags :)


Kram på er!

Max och mormor
Av Anneli - 28 oktober 2008 17:18

Så har äntligen första snön kommit, inte för att det var så mycket men det var roligt att se att backen var vit i morse när vi klev upp.. Allt blir så mycket ljusare! Dagen började med att vi åkte till Edsele jag och Max, lämnade Max hos mamma och åkte sen på Eislan... Fick en kopp kaffe och surrade och lekte med barnen :)

Hämtade Max:s bumbostol i går, han verkade trivas ganska bra av att sitta i den.. Kändes som att han blev mycket äldre på en gång, när han kunde sitta själv :)


Idag när vi kom hem kom Urban och hälsade på, så han fick sig en kopp kaffe..  Max var på jätte bra humör då och bara skrattade åt honom :)

Ska nu i kväll åka och titta på hockey i Holme, hoppas på att det blir vinst för MODO !!!


Ha en bra kväll!!

Kram


Max igår i sin bumbostol
Av Anneli - 27 oktober 2008 15:57

Så var första praktikdagen gjord, en skön och lättsam dag. Eftersom hela förskolan och skolan hade planeringsdag :) Men det var roligt att sitta med och höra vad de hade haft för aktiviteter...

För Max har det gått jätte bra hos mormor, han sov hela förmiddan till klockan tolv, och då hade jag slutat så det blev en mjukstart :)

När vi kom hem åkte vi och veckohandlade, så skönt att ha det gjort slipper man springa på affären varje dag!! Just nu sover Max så jag ska passa på och fara och ta ut hans bumbostol som kom idag, hoppas han ska tycka om den...

Ha det gött ;)

Kraam

Av Anneli - 26 oktober 2008 10:43

Så var det söndag igen, veckorna går så fort!!!!

Till veckan börjar jag min praktik på Eislan ska bli roligt att få komma ut och nästan jobba... Max ska få vara hos mormor, jag hoppas att det ska gå bra! Men jag kommer ju att vara nära till om det skulle vara något..

Just nu så sover Max i vagnen och jag ska gå ner och dona på lite medans, gäller att passa på.. Ska på ica och handla en sväng när han vaknar :)

Ha det så bra!

Kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards